V školskej komunite sa stretávajú veľmi odlišné osobnosti.
Pohlavie, pôvod, materinský jazyk, náboženstvo, kultúra, fyzické a intelektuálne schopnosti, sociálne prostredie, rodinné štruktúry – všetky tieto rôzne kvality a vlastnosti mladých ľudí vytvárajú malú, ale veľmi heterogénnu spoločnosť.
Praktické skúsenosti na školách ukazujú, že študenti sa často veľmi dobre nepoznajú, hoci sú v rovnakej škole alebo triede. Študenti okrem vlastnej malej skupiny vedia len málo o záľubách, kultúre, hodnotách, záujmoch a rodinnom živote svojich spolužiakov. Mnoho príbehov zostáva neobjavených, nezdieľaných a skrytých.
MYS vidí túto rozmanitosť ako príležitosť a chápe ju ako formu spoločenského pokladu, ktorý sa musí rozvíjať spolu so zúčastnenými.
Ústredným prvkom MYS je koncepcia rozprávania príbehov, kde kritické myslenie a vzdelávanie v oblasti ľudských práv sú ďalšími aspektmi určujúcimi trendy. S podporou rôznych online nástrojov, ktoré majú za cieľ uľahčiť rozprávanie vlastného príbehu, sa projekt sanží vzbudiť záujem ostatných a podporuje výmenu názorov.
Preto MYS vyvíja inkluzívny a multimediálny vzdelávací modul MYSunderstood. Ponúka multimediálne nástroje, pokyny a návody a mení rozprávanie príbehov, počúvanie a výmenu na vzrušujúci zážitok.
Dôraz je kladený na „môj pohľad na vaše príbehy“ alebo „váš pohľad na môj príbeh“. Nejde teda iba o počúvanie, ale aj o rozprávanie a reflexiu príbehov druhých. Takto sa vytvára možnosť dať sa do „kože“ toho druhého, porozumieť jeden druhému a navzájom sa rešpektovať.
01. 09. 2019 – 30. 11. 2022
Aktivity projektu zahŕňajú